Dia 16: Odissea cap a Camotes

Avui, ens esperava un dia de trasllat de la illa de Negros, des de la ciutat de Dumaguete on ens trobàvem, fins a les illes de Camotes, a rematar el nostre periple Filipí descansant en alguna platja de sorra blanca d’aquestes illes. Ja ens imaginavem cap a les 5 de la tarda passejant i gaudint de la tranquilitat d’algun bar de platja….Però el trasllat no va ser tal i com pensavem, i com va ser llarg, anem a pams…
El Barça guanya al València 1-0, i l’he pogut veure. Sempre és un plaer veure el Barça encara que sigui a les 3:30 del matí…

Amb una mica de son, sortim de la Harold’s Mansion a les 7:30, amb unes madalenes i una aigua que havíem comprat, a la porta en menys d’un minut ens para un tricicle que ens porta cap a la estació d’autobusos de Ceres Line situada a Dumaguete mateix. Surten busos a diferents hores cap a Cebú, ens interessaven especialment els que sortien a les 8:20 i 9:15, com anavem bé d’hora agafem el primer que per 200 php i després d’unes quasi bé 6 hores ens ha de portar a Cebú.

L’autobús és amb aire condicionat, no va ple del tot i surt abans d’hora. Va fent paradetes per recollir gent apostada al camí, i ràpidament ja el tenim ple. Després d’una estoneta curta, fem una parada on surten els ferrys, es pot baixar a menjar alguna cosa. El Bus entra al ferry, i durant uns 40 minuts deixem el vehicle terrestre i pugem a la primera planta del ferry a contemplar les vistes.

Arribem per mar a l’extrem sud de la illa de Cebú, i anem pujant cap a la capital per una carretera sinuosa a peu de costa amb unes vistes espectaculars. Cap a les 13:40 ja estem a la estació d’autobusos del Sud de Cebú, una mica encarcarats pel viatge, però agafem un taxi dels blancs (amb taxímetre), que per uns 70 php ens porta al Pier 1.

Havíem llegit a la Lonely, que hi havia ferry entre Cebú i Camotes, però no hem trobat informació a cap banda des d’on sortia…. Preguntem, i ens diuen que des d’allà no surt, que sembla que ja no es fa el trajecte…. La Lonely no pot estar equivocadat, i menys la d’aquest any…. i motxilles al l’hombro anem fent la llarga passejada per altres 3 Ports que queden amb la mateixa sort, mentre el cap barrina que potser s’hauran de retocar els plans fent nit a Cebú, i això no ens vé gens de gust…

Per sort a l’últim lloc on preguntem, donem amb la clau, un bus fins a Danao i allà si que surten ferrys cap a Camotes. Apa doncs un altre taxi cap a la estació, aquesta vegada del Nord. Estem a la estació cap a les 14:45, bus atepeït, on per 40 php i uns 40 minuts de trajecte ja som a peu Danao’s Pier, on comprem bitllets per l’últim ferry del dia, a les 17:30.

El preus son 180 php a coberta, o 200 en sala amb AC i tele, tipus primera classe. Com som uns senyorets, passem les 2 hores de ferry reclinats comodament a les butaques, mentre degustem una pel.lícula d’arts marcials. Com no, el port de Consuelo ens reb amb una tormenta apocalíptica, però ens és igual perquè estem encantats d’haver arribat a destí!!!!!

Aquí sembla que no hi ha tricicles, i ens venen a buscar molts autòctons per portar-nos en moto…però que estan bojos amb la que està caient…

Finalment pugem a un Jeepney que ens espera i en el que anem sols, que ens porta a Santiago Bay, seguint els passos que ens marquen els nostres idolatrats “un cambio de aires”, però com estem de punt i final Filipí, i avui ha sigut un dia llarg i dur, ens allotgem al Santiago Bay Garden Resort, a peu de platja, i que després de que l’Eva regategi una miqueta, aconseguim l’habitació amb ventilador i bany propi per 900 php la nit. Ens han rebaixat uns 100 php per aquesta habitació. Amb AC val uns 1300 php.

El Resort és molt xulo, amb piscina, i una situació privilegiada, però la habitació no va en consonància i és molt normaleta…

Amb molta gana, ja que avui hem menjat un parell de madalenes i una bossa de patates, anem a fer un bon àpat, on mengem uns espagueti carbonara afilipinats, i un chicken adobo que estava moooolt bò, acompanyats d’una ampolla d’sprite de 1’5 litres, i una pluja que sembla que no afluixa. Per sort, avui ja no queda res més perquè estem destroçats i caurem rendits en un tres i no res….Zzzzzzzz