Dia 18: Petit paradís a Camotes

Obrim la porta cap a les 7 del matí, i uns tímids rajos de sol s’insinuen i ens donen una petita pinzellada d’esperança, avui farà un bon dia i el gaudirem.

Cap a les 9, sortim preparats i negociem a la porta de Resort amb un noi, que sembla que ens llogarà la seva moto. El preu inicial per tot el dia és de 500 php, però regatejant aconseguim pagar 300 php, i tornar la moto a les 18 hores. És una moto de marxes i sense embrague, una mica estanya i que em costa de sentirm-m’hi a gust, però amb ella fem els 50 metres que ens separen de la Bake Shop i anem a fer un esmorzar frugal i baratet.

Amb el mapa de la illa que surt a la Lonely, iniciem la ruta cap a San Francisco, la capital. Però només sortir, ja tenim un petit ensurt en intentar fer un canvi de sentit sobre el fang…una caiguda, amb un parell de rascades sense importància com a penyora….

Ja amb més cautela, seguim fent ruta, passem la capital i ens endinsem a Poro Island, on seguim en ruta fins arribar a Bukilac Cave, una cova molt bonica on per entrar has de pagar 10 php, i et pots remullar els peus. Com fins ara en aquesta illa, estem completament sols…

Reseguim per on la carretera ens porta, parant on ens ve de gust, però sobretot fent camí sota el sol i una estoneta de plugim, que recordava la cançó de plou i fa sol i les bruixes es pentinen…les bruixes no ho sé, però ha sigut un plaer indescriptible el poder degustar el camí mentre la pluja ens esquitxava la cara i el sol ens escalfava alhora.

Quan ja portavem una estoneta, hem parat en un raconet de platja, per intentar que el cul tornés a la seva forma original i poder estirar una mica les cames.

Seguint la carretera que més o menys bordeja la illa, hem tornat a San Francisco,on hem fet una paradeta per fer un petit refrigeri en una pastisseria amb molt bona pinta. Una volteta caminant pel poble, i cap al Danao Lake, però com a l’entrada s’havia de pagar 15 php, hem decidit que ho visitariem la propera vegada…i així com qui no vol la cosa i quasi bé sense voler, hem trobat a 4’5 km. del nostre hotel, el nostre petit paradís.

És la platja on està ubicat el Mangodlong Rock Resort Santiago, un complexe amb una pinta inmillorable, això si l’habitació més senzilla 2.500 php, però té una platjeta de les que ansiavem trobar quan vam arribar aquí, i a més gratis!!!! Esperit Català…..

Ho tenen molt ben posat, amb uns racons de foto, però sobretot hem gaudit de la platjeta per nosaltres sols, i del bar, on hem fet una cervesa tot empapant-nos de l’entorn. Les postes de sol han de ser precioses en aquest punt, però no ens hem quedat a comprovar-ho, i cap a les 17 hores erem al nostre hotel, fent una capbussada a la piscina per rematar-ho.

Una dutxa, pantalons llargs, i hem baixat a la platja a fer l’àpat al Pito’s Sutokil, un dels xiringuitos que hi han a la platja i que també té habitacions, on hem sopat uns platassos de sepia i porc en unes salses delicioses, amb un gran plat d’arròs, i tot acompanyat i amenitzat per una sessió de karaoke, on un grup de senyors madurs enlloc de jugar a les cartes o al domino, ens han mostrat el ventall més ampli del seu repertori. Una autèntica delicia….i després d’aquesta delicatessen a descansar que demà serà un altre dia…